U gaf me schouders om ze op te halen. Veertig zeer korte overpeinzingen over angst en God – Stephan de Jong

Er is altijd wat. In de grote wereld economische crises en conflicten, in mijn kleine wereld werkeloosheid, ziekte. Geen leven zonder angst. Hoe ga ik om met angst? En kan het geloof in God daarbij helpen? Het boek U gaf me schouders om ze op te halen’, Veertig zeer korte overpeinzingen over angst en God van Stephan de Jong is verkrijgbaar in de (web)winkel van Chr. Boeksjop Rinnah! Voor meer informatie en om te bestellen, zie: http://www.rinnah.nl/nl/product/9789021143880/u-gaf-me-schouders-om-ze-op-te-halen.html

Inhoud:

Dit boek is geschreven vanuit de overtuiging dat God geen wonderdoener is. God doet zelfs niets, zo te zien. Maar Hij doet er wel toe. Dit boek onderzoekt hoe. Verschillende angsten komen aan de orde: angst voor de onzekere toekomst, voor ziekte en dood, voor de uitdagingen van het leven en voor mensen.
Deze veertig persoonlijk getoonzette Zeer Korte Overpeinzingen bieden theologie met soul en verkennen de rol die geloof in het omgaan met angst kan spelen.

Stephan de Jong is predikant in de Protestantse Kerk te Bussum, daarnaast is hij verhalenverteller en beeldend kunstenaar. Hij doceerde enige jaren aan een theologische opleiding in Chili en publiceerde diverse theologische boeken en verhalenbundels.

Verschenen: juni 2015.

U gaf me schouders

Leave a Reply

