Rinnah recensie roman ‘En Rachel huilde’ van Brett Michael Innes

Recensies van de roman ‘En Rachel huilde’ van onze winkel medewerkers!

“En Rachel huilde’ is een aangrijpend verhaal. Brett Michael Innes weet op een tere en ontroerende manier een verhaal neer te zetten over schuld, verbittering en verlossing. Ondanks het stevige thema leest deze roman als een trein. Het verhaal van Rachel laat je niet los! Deze roman laat ook het hedendaagse Zuid-Afrika zien; een land dat nog steeds gekleurd wordt door de grote verschillen tussen rijk en arm.” (5 sterren)

“B.M. Innes heeft met zijn vorige debuutroman, Kleine Rachel, zijn naam als schrijver al waargemaakt. Ook met dit verhaal zal hij weer hoge ogen scoren want het leest als een trein. Ik heb binnen twee dagen uitgelezen!” (5 sterren)

Deze mooie roman is verkrijgbaar in onze (web)winkel! Voor meer informatie en om te bestellen, zie: http://www.rinnah.nl/nl/product/9789023994992/en-rachel-huilde.html

Inhoud roman:

De Mozambikaanse Rachel werkt als hulp in de huishouding in Johannesburg, bij Chris en Michelle Jordaan. Met het geld dat ze verdient kan ze voor haar dochtertje Maia zorgen, met wie ze samen in een huisje op het terrein van Chris en Michelle woont. Ook ondersteunt ze met haar salaris haar oude ouders in Mozambique.Als ze naar de ambassade moet voor de verlenging van haar werkvergunning, laat ze haar vierjarige dochtertje achter onder de hoede van Michelle. Dan voltrekt zich een onzeglijk drama. Verscheurd door verdriet moet Rachel uit twee kwaden kiezen: alleen en zonder inkomsten terugkeren naar Mozambique, of blijven werken voor de mensen die verantwoordelijk zijn voor de dood van haar kind.Een aangrijpend verhaal over schuld, verbittering en verlossing, tegen de achtergrond van het hedendaagse Zuid-Afrika, dat nog altijd gebukt gaat onder grote verschillen tussen rijk en arm.’Een tere, ontroerende vertelling over liefde met een heel grote L. Mag je beslist niet missen.’-‘Nederlands Dagblad’over’Kleine Rachel’Brett Michael Innes is filmproducer. Behalve de romans’Kleine Rachel’en’En Rachel huilde’schreef hij ook de filmscripts ervan. De verfilming van’En Rachel huilde’is in 2016 in Zuid-Afrikaanse bioscopen te zien.

Verschenen: oktober 2015.

En Rachel huilde